Majs och krabbplättar med jasmineris och grön currysås

 
Idag står Jamie Oliver för receptet. Jag provade att göra plättarna på ett eget sätt men rekommenderar starkt att följa detta! Då blir dom som på bilden. Jag skippade dock chilisåsen och gjorde en egen currysås som jag tänker dela med mig av!
 
Ingredienser (2 portioner)
300 g krabbkött
2 salladslökar
3 msk majsmjöl
1 finhackad chilifrukt
Majskorn från en hel majskolv
Vetemjöl
400 ml kokosmjölk
1 klick grön curry paste
1 vitlöksklyfta
1 dl sweet chili sauce
Salt och peppar
Olja till stekning
Kokt jasmineris


  1. Blanda krabbkött, salladslök, majsmjöl, chilioch majskorn. Salta och peppra.
  2. Forma till 4 kakor och vänd dom i mjöl.
  3. Stek dom i olja 2-3 minuter på varje sida
  4. Riv vitlöken och fräs i en kastrull med en klick smör.
  5. Häll i kokosmjöl, sweet chili och curry paste i kastrullen.
  6. När såsen kokat upp och fått smak och färg är den färdig.
 
Jag rekommenderar stark att köpa Jamies olika "Magazines". Dom är snygga och har otroliga recept! Många kalla sommardrinkar och chutneys. Dessutom är hans efterrätter helt superba!
 
Yum yum!
 
/V.K
 

Skriv en kommentar









Sebastian Åsen

En mångsysslare som dock på denna bloggen uttrycker sitt matintresse!Min andra blogg: http://formerjappmannen.blogg.se/Andra medverkande:Fotografrådgivning och kamerautrustning: Jennifer Glantz, http://www.jenniferglantz.se/Mat och konditorrådgivning: Carina ÅsenNatalie Åsen

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus