Laxpasta

Det här är min variant på laxpasta. Jag vill ha den väldigt syrlig, söt och stark på en och samma gång! Mycket lime, Sweet Chili och peppar alltså! Hyfsat ekonomisk maträtt. Kanske passar en student som vill ha lite lyx mitt i veckan på 15 minuter!

INGREDIENSER (2 portioner)

300g varmrökt lax eller 2 laxfiléer
4 limefrukter
1/2 dl Majonnäs
1/2 dl Sweet Chili-sås
Salt och peppar
Smör till stekning

1. Lägg en klick smör i en stekpanna och börja steka laxen. Salta, peppra och pressa 2 limefrukter över laxen så den får stekas i limesaften och smöret tillsammans

2. När laxen är i stort sett genomstekt, ta upp den och lägg i en skål. Börja mosa den med en gaffel så mycket som möjligt.

3. Pressa saft från dom sista limefrukterna över den mosade laxen.

4. Häll i majonnäs och Sweet Chili-sås och rör om.

5. Salta och peppra efter egen smak!


Den här röran är ett måste med pasta och jag föredrar tagliatelle till lax. Men bara man har pasta till så blir detta gudomligt gott!

Skriv en kommentar









Sebastian Åsen

En mångsysslare som dock på denna bloggen uttrycker sitt matintresse!Min andra blogg: http://formerjappmannen.blogg.se/Andra medverkande:Fotografrådgivning och kamerautrustning: Jennifer Glantz, http://www.jenniferglantz.se/Mat och konditorrådgivning: Carina ÅsenNatalie Åsen

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus