A Dayum Double Cheeseburger!


När jag bestämde mig för att göra denna rätten så skulle jag ge mig f*n på att det skulle bli den bästa burgare jag någonsin ätit! För min egen del vågar jag säga att jag hade rätt!. Om du inte orkar göra bröden och dressingen from scratch så kan du iaf göra biffsmeten som jag gjorde. Men jag rekommenderar starkt att göra dessa hamburgerbröd. Det här är en fenomenal Double Cheesburger med bacon!

Ingredienser, hamburgare (ca 8 st)

800g nötfärs
1 gul lök
2 msk ketchup
2 msk BBQ-sås
2 msk worchestershiresås
2 tsk salt
2 tsk peppar

1 paket hamburgerost (cheddar)
1 paket bacon

Ingredienser, dressing

3 dl majonnäs
1 tsk salt
1 tsk socker
1 tsk worchestershiresås
1 msk hackad persilja
1 msk hackad gräslök

Om du inte vill ha köpebröd har jag ett recept på fantastiska Hamburgerbröd/Korvbröd

1. Finhacka eller mixa löken.

2. Lägg löken plus alla andra ingredienser till biffarna i en stor skål och rör runt.

3. Ta majonnäsen, lägg i en skål och börja med dressingen. Alla ingredienser i samma skål och blanda!

4. Gör relativt platta biffar om du vill ha en double!

5. Stek dom på ganska hög värme. Precis innan dom är färdiga lägger du på cheddarosten!

6. När osten har smält är det bara att bygga din favorithamburgare!

Jag rekommenderar starkt att äta den här med lite krispig bacon emellan och såklart smörgåsgurka!

Given dricka!

Jag ville få en fantastisk amerikansk cheeseburgare och jag fick som jag ville.
Snälla gör mig en tjänst och gör den här en fredagskväll eller på fest eller vad som. Den kommer göra succé! Alla människor är värda en RIKTIG hamburgare!

Nom nom nom!

Peace out!

/V.K

Kommentarer

Linda

2013-01-23 - 22:15:34
Ser fantastiskt god ut!

Mamsen

2013-01-23 - 22:23:55
Den var supergod!!!

DOPPEL

2013-02-08 - 06:50:08
DAYUM!!! :O Vilket konstverk!
Svar: "Let me slide to the SPAAT!"
Sebastian Åsen

Skriv en kommentar









Sebastian Åsen

En mångsysslare som dock på denna bloggen uttrycker sitt matintresse!Min andra blogg: http://formerjappmannen.blogg.se/Andra medverkande:Fotografrådgivning och kamerautrustning: Jennifer Glantz, http://www.jenniferglantz.se/Mat och konditorrådgivning: Carina ÅsenNatalie Åsen

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus