Frikadeller i tomatsås

Frikadeller har funnits länge i Sverige men jag föredrar när dom är italienska. Det här är en variant man kan pröva om man tröttnar på klassiska svenska köttbullar (hur man nu kan göra det). Här kommer nu receptet på en av mina absoluta favoriträtter!

Ingredienser

500 g fläskfärs
1 msk Sweet chili-sås
1 msk paprikapulver
1 stor vitlöksklyfta, pressad/riven
1 ägg
1/2-1 dl grädde
Salt, peppar och socker

Här hittar du receptet på min Tomatsås.

1. Blanda alltihopa i en stor skål/bunke.

2. Gör bullar av smeten.

3. Lägg i köttbullarna i tomatsåsen och låt dom koka lika länge som pastan. Done!
Jag ska inte babbla mer nu. Ät!

Buon appetito

/V.K

Skriv en kommentar









Sebastian Åsen

En mångsysslare som dock på denna bloggen uttrycker sitt matintresse!Min andra blogg: http://formerjappmannen.blogg.se/Andra medverkande:Fotografrådgivning och kamerautrustning: Jennifer Glantz, http://www.jenniferglantz.se/Mat och konditorrådgivning: Carina ÅsenNatalie Åsen

Tema Nostalgi gjort av Mimmi Thorneus